Blog

TALLER PER A FAMÍLIES

Les famílies dels infants comparteixen amb ells el món matemàtic real (les botigues, les guardioles, els despertadors, les bascules, el termòmetre del forn, el GPS del cotxe, les receptes...). Contextos improvisats que porta la vida, plens de significat, que no segueixen un currículum establert i amb l’avantatge pedagògica que ofereix la intimitat, el caliu i

FORMACIÓ PER A CLAUSTRES D’ESCOLES

Dues tardes a la setmana al llarg del curs les dedico a la formació de claustres d’escoles. Acostumen a ser sessions de dues hores després de que els infants marxen amb les seves famílies. Escoltar i entendre quins són els desitjos del claustre de l’escola, les seves necessitats la trajectòria traçada en la didàctica de

TRIDIO

Els Reis d’Orient del 2018 han vingut carregats amb un joc cooperatiu fantàstic per a experimentar amb la construcció en volum a través de les diferents vistes de figures creades amb cubs. Es plantegen 16 reptes de construcció ordenats per nivell de dificultat. Els elements de la construcció són cubs amb les cares oposades del

ALTRES PROPOSTES D’ÀREA I PERÍMETRE

Moltes vegades penso que el concepte d’àrea i de perímetre no acaba d’arribar als infants pel fet que són dues paraules (nou lèxic que generalment s’aporta des de l’entorn escolar i tant sols en moments concrets de la programació) molt poc emprades i contextualitzades pels adults en realitats diverses... llevat de la famosa àrea del

NÚMEROS GRANS, GRANS, GRANS…

Amb el material de representació de la base 10 els nens i les nenes viuen des del tacte, el pes i les formes les quantitats de qualsevol nombre del 1 al 9.999. S’emocionen i es sorprenen muntant-los i sostenint-los entre les seves mans... d’aquesta manera el nombre va construint imatges dins seu

ALGUNES PROPOSTES AMB ANGLES.

L’angle pot ser entès com la prat del pla compresa entre dues semirectes que tenen un origen comú anomenat vèrtex de l’angle. Els angles també poden estar definits sobre superfícies planes. En aquest cas els angles estaran mesurant l’espai comprés entre dos semiplans que tenen un origen comú que és una recta. La mesura dels angles podrà

PROPOSTES PER RECORDAR LES TAULES DE MULTIPLICAR

Abans d’oferir diferents recursos per construir i anar recordant les taules de multiplicar basant-me en la comprensió i posterior memorització, voldria expressar que m’oposo al fet que els infants iniciïn la seva comprensió de l’operació de la multiplicació a través de la memorització de les taules de multiplicar (descontextualitzades de tota realitat, on la memòria

JOC DELS DAUS AMB MONEDES

  Cada infant tira els quatre daus on apareixen en les seves cares euros i cèntims i suma el total de diners que obté amb la totalitat dels quatre daus. Una vegada coneix l’import disponible de la tirada agafarà del centre de la taula tots els productes que podria comprar amb el seu import.  

ESCRIC I LLEGEIXO FRASES MATEMÀTIQUES

Ja en l’etapa d’educació infantil he reflexionat sobre l’escriptura i la lectura de frases matemàtiques. On els infants que reconeixen els símbols que representen les diferents quantitats (grafies dels nombres del 0-9), els símbols  que representen algunes de les transformacions de les quantitats (grafies de les operacions de +, com a concepte d’afegir, avançar, passar

PISTES PER ENDEVINAR EL NÚMERO TRIAT.

Aquesta proposta me la van comentar els mestres de Cicle Mitjà i Superior de l’Escola Ribatallada de Sabadell. Realment és una idea molt bona que posa de manifest la comprensió dels infants envers conceptes matemàtics com ara els múltiples i divisors, els nombres primers, i parells i senars. Evidentment anterior aquesta proposta haurem hagut d’acompanyar