FORMACIÓ PER A CLAUSTRES D’ESCOLES

Dues tardes a la setmana al llarg del curs les dedico a la formació de claustres d’escoles. Acostumen a ser sessions de dues hores després de que els infants marxen amb les seves famílies.

Escoltar i entendre quins són els desitjos del claustre de l’escola, les seves necessitats la trajectòria traçada en la didàctica de les matemàtiques del centre. Els recursos que ja disposen, i els que senten que els manquen…

Proposo un plantejament de formació que respongui amb les necessitats de l’escola…

 

  • Quatre sessions una dedicada a recursos, propostes i reflexions per a Infantil, un altre per a Cicle inicial, un altre per a Cicle mitjà i la darrera per a Cicle Superior.
  • Dues sessions dedicades a Geometria en Infantil i Primària.
  • Recursos per a Infantil i Cicle Inicial per anar creant línia d’escola i posteriorment (Un any més tard o dos) ja entomarem el Cicle mitjà i el Cicle Superior.
  • Nosaltres l’Infantil ja el tenim molt definit… necessitem recursos per als infants de Primària.

 

Cada claustre expressa i detalla en diferents mesures les seves necessitats i jo intento personalitzar al màxim la meva formació per a que els mestres es puguin emportar un munt d’idees, reflexions, replantejaments i poder generar a nivell intern reflexions i decidir la línia de centre a nivell matemàtic.

 

Acostumen a ser formacions molt boniques on tots els mestres tutors, especialistes, cap d’estudi i directors/es descobreixen de forma conjunta una mirada matemàtica plena de tacte, color i comprensió. I de les decisions conjuntes que se’n prenguin els infants seran cuidats amb més coherència i amb la mirada conjunta de tots els adults que constitueixen l’estructura pedagògica de l’Escola.

Hi ha forces escoles que em demanen en cursos posteriors, una vegada han rebut la formació, anar fent assessoraments o aprofundiments…. És en el moment que comencen a fer els canvis amb els infants on apareixen els dubtes i inseguretats més reals i el retrobament amb mi per abordar temes i situacions concretes els ajuda a consolidar els petits o grans canvis.

És per a mi un plaer que les escoles m’obrin la seva intimitat matemàtica i deixant-me instal·lar amb els meus materials i paraules dins d’elles, m’escoltin, mirin i descobreixin tot el que jo he descobert fins al dia d’avui.

 

Si aquest tipus de formació creus que és el que necessita la teva escola o us pot resultar interessant us podeu posar en contacte amb mi…

Enviant-me un mail a aprenentamblesmans@hotmail.es

Trucant-me al 655 92 04 30