Aquesta entrada pretén ser l’evolució de la proposta expressada a Educació Infantil  dins de l’apartat de geometria “Posició espacial del menjador i la família”.
Emprarem el mateix material que en la proposta esmentada: mobles de fusta, personatges i les fotografies emmarcades.
Es juga aquesta vegada en parelles. Un jugador/a tindrà tots els elements enfront d’ell/a i l’altre sostindrà un marc amb una fotografia concreta del menjador entre les mans. Aquest darrer té la missió de donar indicacions verbals a l’altre per tal de que aquesta/a aconsegueixi col·locar tots els elements (mobles i personatges) de tal manera que concordi amb la màxima exactitud amb la imatge desconeguda per ell/a.
La descripció i descodificació de missatges entorn a distribucions espacials d’objectes és quelcom molt complex ja que intervenen diferents perspectives, manca de vocabulari i la subjectivitat que s’acostuma afegir aquestes descripcions.
Jo recomano aquest exercici per a tota la Primària. Podeu fer distribucions de diferents dificultats augmentant el nombre d’elements i/o fent distribucions més caòtiques.
Aquesta proposta és garantia d’una bona estona de joc amb l’altre que porta a la llum les grans dificultats que podem tenir per descriure l’espai.