Amb aquesta proposta estem acaronant el sentit espacial de les criatures. Estic segura que a la teva escola en teniu d’altres molt semblants… doncs volia dir-te que amb aquestes es treballa la geometria.


L’etapa del segon cicle d’educació infantil, sempre he tingut la percepció que ha estat pionera a posar cura i atenció als processos d’aprenentatge, als recursos didàctics manipulatius, a les formes d’avaluació i de documentació. Per aquest motiu quan aporto una proposta per aquest cicle ho intento fer des de la humilitat en saber que ja deu viure dins de les vostres aules amb mil formes diferents.
Aquesta proposta l’he imaginat i creat per als infants d’aquest segon cicle d’educació infantil amb la intenció de captar la seva atenció envers la posició i orientació dels objectes a l’espai.

La proposta els aporta un context proper “Para la taula” però fent-ho reproduint una imatge donada.


– Situar els diferents elements, sobre les estovalles individuals, en la posició correcta respecte al conjunt dels altres elements.

– Fixar-se amb l’orientació dels elements que la tenen i fer-ho igual que en la imatge.
La descoberta que no tots els elements tenen orientació em sembla una observació prou interessant.


Com sempre propostes curtetes on focalitzar-se i resoldre el repte que un adult ha preparat i cuidat amb detall perquè els infants puguin desplegar, consolidar o posar en pràctica habilitats matemàtiques.