Qui em segueix en la xarxa Social d’Instagram pot ser reconeix el material d’aquesta proposta.
Jo el vaig comprar sabent amb total certesa que vindria a mi una proposta matemàtica pels infants de primària que els oferís una vivència sobre el volum. Sento que moltes vegades m’és més fàcil oferir vivències de massa i de longitud… i com ja sabeu contemplar una matemàtica el més ample possible és un dels meus fars.
Fruit d’aquest compartir, a la xarxa, una amiga mestra es va interessar pel material pensant amb el seu grup d’infantil. Ella el volia oferir des d’un manipulació totalment lliure i experimental i a mi que de seguida se m’activa la llumeta de les possibles propostes li vaig fer un suggeriment per fer-ne una adaptada al material.
No m’he pogut estar… i aquí us la comparteixo bàsicament a través de les imatges.
Com sempre us recomano pareu la taula com si hagués d’acollir els convidats més importants. Això requerirà un preparació ordenada (fàcil de mantenir), tot el material en bon estat i disponible, cuidant tot els estímuls sensorials i tridimensionals contemplant la riquesa dels materials.
Recorda que si l’espai ofereix una parell de propostes d’aquest estil (dinàmica més tancada i acompanyada) serà suficient… D’aquesta manera podrà conviure entre una activitat autònoma de gran riquesa.
He marcat tres ratlles sobre els tubs d’assaig. Vull que aquest sigui una proposta de volum qualitativa (restant importància a la numeració que encara no és compresa pel grup). Aquestes ratlles fixaran l’observació fins a quina alçada s’ompliran d’aigua pigmentada cada tub d’assaig de la gradeta.
Per altra banda hi ha les tres aigües pigmentades.
Aquestes dues variables volum d’aigua i color seran observades conjuntament per a poder resoldre el repte matemàtic.
Unes targetes pintades a mà proposen diferents model possibles on es contempla el buit, pràcticament buit, mig ple i pràcticament ple. Més el color.
Veureu en la imatge que aquest vegada he ofert comptagotes per traspassar l’aigua ja que vull oferir més vivència de prensió de la pinsà sempre necessària per la psicomotricitat fina requerida per gran nombre d’activitats.
I finalment oferir la possibilitat que elles i ells creïn una realitat concreta i la transcriguin en uns fulls de repte en blanc tancarà el procés de lectura i escriptura del llenguatge establert en aquesta proposta.
Desitjo que els infants la gaudeixin molt.