Les famílies dels infants comparteixen amb ells el món matemàtic real (les botigues, les guardioles, els despertadors, les bascules, el termòmetre del forn, el GPS del cotxe, les receptes…). Contextos improvisats que porta la vida, plens de significat, que no segueixen un currículum establert i amb l’avantatge pedagògica que ofereix la intimitat, el caliu i la mirada dels adults més importants en les seves vides.
De la mateixa manera que un pare o mare llegeix amb el seu fill un conte abans d’anar a dormir, va amb la seva filla al teatre o li escriu una noteta que amaga dins de la carmanyola de l’esmorzar per sorprendre-la a l’escola, tot acompanyant el món de l’expressió oral i escrita.
Aquest/a pot voler tenir recursos per acompanyar el desplegament matemàtic dels seus fills i filles, emprant joc de taula, classificant la roba dins de l’armari, muntant un nou moble llegint les instruccions, llegir i fer plànols on amagar i trobar tresors, traçant la ruta per anar a un indret nou o l’excursió en bicicleta, anant a comprar, comptabilitzant els estalvis de les properes vacances…
Quan l’adult va ser cuidat, en la seva infància, amb una matemàtica centrada en el món de la numeració i els càlculs mecànics i memorístics… a vegades pot sentir que no arriba a gaudir ni identificar la pluralitat de paisatges matemàtics de l’entorn i conseqüentment no els pot mostrar i gaudir amb els seus fills des de la sorpresa, plaer, comprensió i complicitat.
Aquest format de taller breu vol donar recursos i empoderar a les famílies oferint una mirada matemàtica àmplia.
Vol compartir amb les famílies els possibles canvis metodològics en la didàctica de les matemàtiques de les escoles i caminar plegats amb la traça més comuna possible.
Si aquest tipus de formació creus que és el que necessita el grup de famílies al qual pertanys us podeu posar en contacte amb mi…
Enviant-me un mail a aprenentamblesmans@hotmail.es
Trucant-me al 655 92 04 30